YouTube-mainonta

YouTuben merkitys markkinoinnissa.

Videoiden katselu verkossa on lisääntynyt merkittävästi. YouTube on yksi maailman käytetyimmistä hakukoneista. YouTube ei ole pelkästään viihdekeskus, vaan yhä useammin sieltä haetaan puhdasta faktatietoa. Kustannus tulee ainoastaan mainosvideoita katsovista asiakkaista.

YouTube-mainonta mobiilissa

YouTube-mainonnan kasvu liittyy suoraan mobiilikäyttäjin määrän kasvuun. Muutamassa vuodessa mobiilikäyttäjien määrä on yhdeksänkertaistunut.

Kenelle Youtube-mainos kohdistetaan?

YouTube tarjoaa erilaisia kohdistusvaihtoehtoja, joiden avulla tavoitat juuri oman yrityksesi kannalta potentiaaliset asiakkaat. Voit kohdistaa mainoksia esimerkiksi iän, sukupuolen, sijainnin tai aihepiirin perusteella

Miten YouTube-mainoksen tuloksia mitataan?

YouTuben Analytics-työkalulla on helppo seurata mainosten toimivuutta. Mainokseen voi tehdä muutoksia milloin tahansa, minkä lisäksi voit näyttää useita mainoksia yhtä aikaa. Siten näet, mikä niistä toimii parhaiten.

Mitä mainokset maksavat?

Mainontaa hallitaan päiväbudjetilla, joten voit käyttää sen verran rahaa kuin sinulle sopii. Lisäksi maksat vain silloin, kun mainoksesi sitouttaa käyttäjän. Jos käyttäjä ohittaa mainoksesi, ennen kuin on katsellut sitä 30 sekuntia (tai loppuun asti), et maksa senttiäkään.

LOPUKSI

Tunteet ovat suurin tekijä ostopäätöksessä. Usein perustelemme ostoksen itsellemme järkisyillä, ostopäätös on jo syntynyt tunnepohjaisista syistä johtuen. Video on erittäin tehokas tapa vedota tunteisiin ja näin saada viesti välittymään. Kun panostat videoon, muista myös panostaa siihen, että video saadaan kohdeyleisösi eteen.