Web-analytiikka ja kävijäseuranta

Mitä on Web-analytiikka?

Web-analytiikka on tiedon hyödyntämistä ja kävijäseuranta tiedon keräämistä.

Mitä hyötyä saat web-analytiikasta?

  • myyntisi kasvaa, kun tiedät miten parannat sivustoasi
  • erotat toimivan mainnonan sillä markkinointiin suunnatut varat kohdentuvat oikeisiin asioihin
  • voit laajentaan mainontaa oikeisiin tuotteisiin
  • asiakkaat ovat tyytyväisempiä, kun huomioit heidän tarpeensa ajoissa
  • pystyt päivittämään sivustosi sisältöä asiakasvaatimusten mukaan
  • sivustosi löydettävyyttä pystytään parantamaan, hakukoneopitimointi
  • markkinointia voidaan mitata, tehostaa ja kohdentaa tarkemmin

Miten hyödynnät web-analytiikkaa?

Tuloksellinen mainonta todennetaan web-analytiikan avulla. Liiketoiminnan ja sivuston tavoitteita voidaan mitata ja toimintaa kehittää saadun tiedon pohjalta. Tavoitteena on asiakasrajapinnan ymmärtäminen ja liiketoiminnan kehittäminen. Saadun tiedon todentaminen vaatii aina toimenpiteitä. Tarkoitus on minimoida hukkaanmenneet mainosrahat.

Sivustosi tulisi ohjata kohderyhmää tekemään oikeita asioita, kuten tutustumaan tuotteisiin ja tarjouksiin ja ottamaan yhteyttä.

Seurantatyökaluun pystytään asettamaan tavoitteita tulosten mittaamista varten.

Web-analytiikka on jatkumo, jossa suunnitellaan, testataan, analysoidaan ja tehdään toimenpiteitä saatujen tulosten pohjalta.