Hakusanamainonta

Nykyään valtaosa ostopäätöksistä syntyy Internetistä löytyvän tiedon perusteella. Suomalaiset tekevät pelkästään Googlen kautta yli 30 miljoonaa asiahakua päivässä. Palveluntarjoaja valitaan niistä, joiden sivut nousevat esille hakutuloksissa ensimmäisten joukossa. Mikäli yritystäsi ei löydy näistä hakutuloksista, asiakas valitsee jonkun toisen. Tämä pätee kaikissa hakusanamainonnan palveluissa: Google, Bing, Yahoo ja Yandex. Tuotamme tuloshakuista hakusanamainontaa globaalisti.

Hakusanamainonta mobiilissa

Mobiilihakujen määrä on yhdeksänkertaistunut muutaman vuoden aikana. Ennusteiden mukaan mobiilihakujen määrä ylittää pian pöytätietokoneiden kautta tehdyt haut. Melkein jokaisella on älypuhelin tai tabletti päivittäisessä käytössä. Aiemmin mobiilisti haettiin pääasiassa karttapalveluita ja yhteistietoja. Tänä päivänä voimme analytiikan avulla havaita mobiilahakujen määrän kasvavan eniten ja yhä suurempi osa hauista kohdistuu palveluiden ja tuotteiden etsimiseen.

Hakusanamainonta kohdistettuna tehokkaasti mobiiliin on siis yksi parhaista mahdollisuuksista tavoittaa asiakkaasi sillä hetkellä, kun he etsivät tietoa ostopäätöksen tueksi.

Hakusanamainonnan tavoitteet ja vaatimukset

  • saada enemmän oikeita asiakkaita verkosta
  • varmistaa yrityksen palveluiden / tuotteiden löydettävyys verkossa
  • tuottaa kohderyhmääsi kuuluvia vierailijoita verkkopalveluusi
  • tehdä kaikki yllämainittu kustannustehokkaasti
  • on siis tärkeää valita hakusanamainonnan kumppanisi oikein

Hakusanamainontaa voi tehdä kuka tahansa, mutta kustannustehokas toiminta vaatii jo paljon enemmän.

Pelkällä rahalla ei saa onnea. Voimme tavoitella kärkipaikkoja rahalla, mutta järjevintä on samanaikaisesti auttaa sinua ylläpitämään sivustosi teknistä ja sisällöllistä toimivuutta, jotta voimme olla kärkipaikoilla muullakin tavalla kuin rahalla.