Web-analytiikka ja kävijäseuranta

Web-analytiikka on tiedon hyödyntämistä ja kävijäseuranta tiedon keräämistä.

Mitä hyötyä saat web-analytiikasta?

  • myyntisi kasvaa, kun tiedät miten parannat sivustoasi
  • erotat toimivan mainonnan sillä markkinointiin suunnatut varat kohdentuvat oikeisiin asioihin
  • voit laajentaa mainontaa oikeisiin tuotteisiin
  • asiakkaat ovat tyytyväisempiä, kun huomioit heidän tarpeensa ajoissa
  • pystyt päivittämään sivustosi sisältöä asiakasvaatimusten mukaan
  • sivustosi löydettävyyttä pystytään parantamaan, hakukoneoptimointi
  • markkinointia voidaan mitata, tehostaa ja kohdentaa tarkemmin

Miten hyödynnät web-analytiikkaa?

Tuloksellinen mainonta todennetaan web-analytiikan avulla. Liiketoiminnan ja sivuston tavoitteita voidaan mitata ja toimintaa kehittää saadun tiedon pohjalta.

Tavoitteena on asiakasrajapinnan ymmärtäminen ja liiketoiminnan kehittäminen. Saadun tiedon todentaminen vaatii aina toimenpiteitä. Tarkoitus on minimoida hukkaan menneet mainosrahat. Sivustosi tulisi ohjata kohderyhmää tekemään oikeita asioita, kuten tutustumaan tuotteisiin ja tarjouksiin ja ottamaan yhteyttä. Web-analytiikka on jatkumo, jossa suunnitellaan, testataan, analysoidaan ja tehdään toimenpiteitä saatujen tulosten pohjalta.